HTML

Operákról komolytalanul

Az operáról annyit tud az átlagember, hogy abban kövér emberek szerelmesek egymásba és meghalnak, miközben mindenki fülsértően rikácsol valami idegen nyelven. Szeretném bizonyítani, hogy ennél azért többről van szó, valamint, hogy a műfajon sokat lehet röhögni, ha kellően gonoszak vagyunk, ezért a blog.

Friss topikok

Címkék

2010.08.22. 18:34 Donna Anna

Az énekesekről 5: a mezzoszoprán és az alt

A mezzoszoprán helyzeténél fogva irigyli a szopránt, mert a szemét ribanc megkapja a pasit és még a gázsija is nagyobb. Így a bariton közeli rokonává lesz. Érdekes, hogy ennek ellenére ritka, hogy egy bariton és egy mezzoszoprán szövetséget kössenek.

Típusai:

 

1. A féltékeny mezzoszoprán

Előfordulása: mindenütt

Szerepe: fortyog a gyűlölettől és setét terveket sző a rivális likvidálására

Vágyainak tárgya: a tenor bármely formája

Ellensége: a szoprán

Sorsa: nemigen szokott meghalni, általában él és szenved, mert túl jól sikerült a likvidálás és a tenorra is kiterjedt...

Erőssége: akárcsak a féltékeny baritonnak, a BOSSZÚ!

Gyengéje: ha van bariton vagy basszus intrikus a darabban, az fogja irányítani, és röhög a markába


2. A bravúros Rossini-hősnő

Előfordulása: Rossini

Szerepe: ravasz, cserfes leány

Vágyainak tárgya: a nyafka lírai tenor

Ellensége: az olaszos basszus, az esetleges szopránok

Sorsa: diadalmas happy end

Erőssége: koloratúrák és érzéki mélységek kombinálása

Gyengéje: Rossinin kívül nemigen van terepe

 

3. A nadrágszereplő

Előfordulása: Mozart, Strauss, klasszicizmus

Szerepe: egy nő, aki kamaszfiút játszik, aki a darab egy vagy több pontján nőnek álcázza magát. Hátulról olvasva sincs több értelme.

Vágyainak tárgya: minden, ami szoknyát hord

Ellensége: az összes valódi férfi

Sorsa: mindent megúszik

Erőssége: cuki

Gyengéje: negyven felett kezd gáz lenni


4. A társalkodónő

Előfordulása: főleg Donizetti, Verdi és romantika általában

Szerepe: a Tragikus Hősnő barátnője, akinek egyetlen szerepe, hogy meghallgassa a tenorról szóló áradozást, óva intse a szopránt, hivatkozzon rra, hogy "rossz előérzetem van ezzel kapcsolatban" majd olvadjon bele a háttérbe vagy tűnjön el teljesen

Vágyainak tárgya: ismeretlen

Ellensége: nincs, senki se törődik vele, a barátnője se

Sorsa: eltűnik

Erőssége: nincs

Gyengéje: ha szarul énekel, azt azért észreveszik


5. A boszorkánygyanús mezzoszoprán

Előfordulása: szélsőségesen romantikus operák

Szerepe: öreg boszorkány / szexi fiatal cigánylány

Vágyainak tárgya: bosszú, pasik vagy csak az, hogy hagyják békén

Ellensége: bármely gonosz, rasszista karakter

Sorsa: gyakran meghal, ha nem, akkor is sokat szív

Erőssége: ellopja a show-t

Gyengéje: ha öreg boszi, lebukik, ha fiatal, minden pasi őt akarja

 

7. A karakterfigura

Előfordulása: bárhol

Szerepe: vicces vagy alattomos középkorú/idősebb mellékszereplő

Vágyainak tárgya: figyeljenek már rá, ő érdekes dolgokról tud! Mindig pletykás. Néha el akarja vetetni magát valami jobb sorsra érdemes fiatal pasival, de sose jön össze.

Ellensége: bármely antiszociális elem, és bármely fiatal, szerelmes (=erkölcstelen) tenor/szoprán. Ha a vicces, jóindulatú kerítőnő típus, akkor a férj.

Sorsa: mindent túlél, miután diadalmasan tönkretette máaok életét vagy legalábbis közröhej tárgyává tette őket

Erőssége: általában bírja a közönség

Gyengéje: de sosem tudja ellopni a show-t

 

+1 Az alt

Az igazi alt ritka, ezért külön szerepköre nincs, csak néhány specifikus szerep (zöldre festett arcú, süllyesztőből kiemelkedő földistennő, erényes római matróna, fekete jósnő), egyébként a mezzoszoprán repertoárját énekli.

3 komment

Címkék: opera humor énekes paródia mozart verdi rossini wagner alt donizetti mezzoszoprán


A bejegyzés trackback címe:

https://operahumor.blog.hu/api/trackback/id/tr662239340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mélisande · http://melisandegyuruje.blog.hu 2010.11.24. 12:11:33

Ja, a mezzók és altok épp a fenti besorolásuk következtében sokkal életszerűbbek, könnyebb is azonosulni velük:)

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2023.01.29. 10:30:24

Kedves Donna Anna!
Saját weboldalamon sok egyéb mellett kiemelkedő mennyiséget foglal el a zene.
Most frissítem mobilon is olvashatóra az oldalamat:
new.egalizer.hu

A régi verzió:
www.egalizer.hu

Az iránt szeretnék érdeklődni, hogy közzétehetném-e az oldalamon egy külön bejegyzésben összegyűjtve természetesen forrás- és szerző megjelöléssel ezeket az ének hangfajokról írt ismertetőket? Szeretnék már régóta valami "bevezetés a komolyzenébe" jellegű cikket is írni de sajnos én nem tudok ilyen élvezetesen és humorosan fogalmazni, viszont ez amolyan "bevezetés az operába" jellegű cikknek nagyon jó lenne.

Üdvözlettel: Leporello, akarom mondani Sipos Róbert
süti beállítások módosítása